Az SZTE Kossuth Zsuzsanna Technikum és Szakképző iskola pályaorientációs felmérést szervez az 5 0188 25 02 óvodai nevelő szakmai képzésre jelentkezőknek.
Időpont
2024. március 13-14.
A névre szóló időbeosztást március 6-án fogják megkapni email-ben.
Helyszín
SZTE Kossuth Zsuzsanna Technikum és Szakképző iskola Szeged, Kodály tér 1.
- Kérjük,
-
- hozza magával a személyes iratait
- testi felméréshez szükséges felszerelést
- További információ az alábbi e-mail-címen kérhető:
-
- Kojnok Tünde szakmai igazgatóhelyettes kojnok.tunde@szte.hu
- telefonon: 62/550-486 (106-os mellék, titkárság)
A felmérés témakörei
1. Az ének-zenei felmérés
- Célja:
- annak megállapítása, hogy rendelkezik-e az óvodai nevelő pálya gyakorlásához szükséges zenei ismeretekkel
- Feladat:
-
- a hallásvizsgálat keretében néhány magyar népdal vagy játékdal előadása emlékezetből, szabad választás alapján. A dalokat más-más kezdőhangról is meg kell tudni szólaltatni. Javasolt legalább 3 gyermekdallal vagy népdallal készülni.
- a zenei emlékezet vizsgálata során egyszerű, rövid ritmussorok visszahangoztatása (negyed-, nyolcad-, pontozott ritmus és szinkópa kombinációiból) tapsolással, kopogással; néhány hangból álló egyszerű dallamok visszaéneklése dúdolással vagy szolmizálva.
- A következő dalok ismerete nem elvárás, de mintaként szolgálhat a felkészüléshez:
Játékdalok: Cickom, cickom, Hej, koszorú, koszorú, Mit játszunk, lányok?, Bújj, bújj, zöld ág, Csön, csön, gyűrű, Csiga-biga gyere ki, Hej, tulipán, tulipán, Csip, csip, csóka, Hatan vannak a mi ludaink, Lipem-lopom a szőlőt
Népdalok: Ettem szőlőt, most érik, Hull a szilva a fáról, Érik a szőlő, Által mennék én a Tiszán, Hej, Dunáról fúj a szél, Tavaszi szél vizet áraszt, Ősszel érik, babám, Béres legény, A csitári hegyek alatt, Este van már, csillag van az égen
Az elbírálás alapvető szempontja, hogy a jelentkező rendelkezzék az ének-zenei tevékenység vezetéséhez, tanításához nélkülözhetetlen zenei hallással, egészséges énekhanggal és megfelelő hangterjedelemmel.
2. A beszédfelmérés
- Célja:
- annak megállapítása, hogy a jelentkezőt beszédállapota alkalmassá teszi-e az óvodai nevelő pályára.
- Feladat:
-
- 10–15 soros nyomtatott prózai szöveg felolvasása, szükség szerint a szöveg reprodukálása, illetve beszélgetés. A szöveget közismert gyermekirodalmi művekből jelölik ki. A jelentkezőnek a felolvasandó szöveg előzetes megismerésére időt adnak.
- A szóbeli szövegalkotó képesség felmérése kötetlen beszélgetés keretében.
- Az elbírálás szempontjai:
-
- Vannak-e a jelentkezőnek hangképzési zavarai (pöszeség, raccsolás, selypítés, orrhangzós beszéd, a magánhangzók igen zárt képzése, egyéb beszédhangképzési hibák).
- A jelentkező beszédritmusában észlelhetők-e súlyos zavarok (dadogás, értelemzavaró hadarás, leppegés, pattogás).
- A felolvasás mennyire értelmes, követhető, kifejező.
- A tájnyelvi ejtés nem beszédhiba, tehát nem kizáró ok.
- Kizáró okok:
-
- hangképzési rendellenességek,
- ritmuszavarok,
- a beszéd megértését akadályozó rendkívül zárt ejtés.
3. A testi felmérés
- Célja:
- annak megállapítása, hogy a jelentkező rendelkezik-e azokkal az alapvető motoros (testi) képességekkel, amelyek feltételei az óvodai testnevelés gyakorlati anyag elsajátításának, az óvodai nevelő pálya gyakorlásának.
- Követelmények:
-
- közepes iramú, folyamatos futás (lány: 3 perc, fiú: 5 perc),
- oktató által vezetett zenés gimnasztika folyamatos végzése, a főbb alapformák végeztetésével (szökdelések, karkörzések, törzshajlítások, felülések, törzsemelések és rugózások),
- egyensúlyozó járás fordulatokkal, két zsámolyra helyezett felfordított padon,
- néhány lépés nekifutásból – keresztbe állított és felfordított – pad átugrása egy lábról, érkezés páros lábra, guggolásba,
- célba dobás függőleges célra (kosárlabda palánk) egykezes dobással, kislabdával, 8 m-ről,
- labdaadogatások helyben futás közben párokban, ügyes és ügyetlen kézzel, felfújt labdával,
- labdavezetés ügyes és ügyetlen kézzel,
- függés hajlított karral (lány: 5 mp, fiú: 8 mp),
- mellső fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás (lány: 3-szor, fiú: 6-szor).
- Kizáró okok:
-
- a kondicionális állapotra és a mozgáskoordinációra utaló olyan gyenge teljesítmény, amely intenzív gyakorlással nem javítható, valamint
- testnevelés alóli felmentés
4. Pályaorientációs beszélgetés
- Célja:
- megismerni a jelentkező motivációját, elhivatottságát az óvodai nevelő szakmai képzés iránt
- Feladat:
-
- 2-3 percben foglalja össze, hogy miért szeretne óvodai nevelő lenni
- beszéljen arról, hogy tervei között szerepel-e a szakirányú, felsőoktatási továbbtanulás
- Az elbírálás szempontjai:
- a jelentkező rendelkezzen a szakma iránti elhivatottsággal, motiváltsággal
Szeged, 2024. február 26.
Horváth Levente Attila
igazgató
- 531 megtekintés